فیلم سینمایی مسخره باز نقطه عطفی در جلوه های بصری سینمای ایران است
فیلم سینمایی مسخره باز نقطه عطفی در جلوه های بصری سینمای ایران است

بهارستان آنلاین – هفته پایانی اولین ماه پائیز اگرچه برای سینمای ما حواشی هایی را به دنبال داشت اما فیلم سینمایی مسخره به کارگردانی همایون غنی زاده  توانست در  هفته نخست اکرانش و در رقابتی بسیار پایاپای به صدرنشینی فیلم ماجرای نیمروز  پایان ببخشد. به گزارش بهارستان آنلاین ، فیلم سینمایی مسخره باز نمونه ای […]

بهارستان آنلاین – هفته پایانی اولین ماه پائیز اگرچه برای سینمای ما حواشی هایی را به دنبال داشت اما فیلم سینمایی مسخره به کارگردانی همایون غنی زاده  توانست در  هفته نخست اکرانش و در رقابتی بسیار پایاپای به صدرنشینی فیلم ماجرای نیمروز  پایان ببخشد.

به گزارش بهارستان آنلاین ، فیلم سینمایی مسخره باز نمونه ای از حضور موفق طیف جدیدی از جریان روشنفکری در عرصه سینمای کشور است  و  این فیلم حقیقت می توان نسخه ای سینمایی و البته تکامل یافته از تئاتر می سی سی پی نشسته می میرد دانست؛ اثری سینمایی که می تواند نقطه عطفی در جلوه های بصری سینمای ایران باشد؛ اثری که تمام مدت در لوکیشن و فضای دربسته یک آرایشگاه قدیمی اتفاق می افتد. آرایشگاهی که مالک آن اصرار دارد تا عنوان اصلی آن پاسداشته شده و نام سلمانی بر آن اطلاق گردد و از برای این اختلاف خوانش در مسیر فیلم با مشتریان بسیاری درگیر می شود.

از نکات قابل توجه شروع خوب  فیلم مسخره باز  همایون غنی زاده بود که توانست در نخستین هفته اکران خود به صدرنشینی  فیلم سینمایی ماجرای نیمروز ساخته محمدحسین مهدویان پایان دهد.

دو فیلم ماجرای نیمروز و مسخره باز در رقابتی تنگاتنگ در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم توانستند یک میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان از گیشه سینماها  را به خود اختصاص دهند و  هیجان و شوری دوباره به گیشه ببخشند و فضای تکراری و همیشگی را برای مدتی از سینماهای ما دور نگه دارند.

مسخره باز که نخستین ساخته سینمایی همایون غنی‌زاده است  با ۸۸۲ میلیون و ۲۰۹ هزار تومان فروش توانست در همین هفته اول اکران از مرز یک میلیارد تومان فروش گذر کند و خط و نشانی جدی برای رقبا بکشد ولی باید دید که این شروع جدی در هفته‌های آینده  با  واکنش احساسی مخاطبان به یک فیلم جدید و متفاوت همراه  و ادامه درا خواهد بود یا خی ؟  چرا که سینمای ایران بارها و بارها شاهد چنین اتفاقی بوده است و فیلم‌های بسیاری بودند که شروع خوبی داشتند ولی در هفته دوم اکران از عرش به فرش آمدند. «مسخره باز» دو طیف مخاطب در سینما دارد، یا عاشق فیلم می‌شوند یا حسابی از آن متنفر و باید در هفته‌های آینده کدام طیف بیشتر می‌شوند.

از طرف دیگر ماجرای نیمروز در این هفته  اگرچه صدر فروش گیشه ها  را از دست داد اما افت قابل محسوسی را تجربه نکرد و آمار خوب خود را حفظ کرد. فیلم مهدویان با ۸۰۷ میلیون و ۸۳۲ هزار تومان فروش این هفته توانست رکورد کلی خود را به سه میلیارد و ۵۳۲ میلیون تومان برساند آن هم تنها در دو هفته‌ای که از اکرانش گذشته است.

 

انتهای پیام/ ۶۵۵

 

 

 

 

 

  • نویسنده : قاسم عصار